Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

Φιλία. Έννοια και σημασία.

Φιλία

Έχω ερωτήσεις για όλους σας περί του θέματος.
  • Τι είναι φιλία; 
  • Πώς την ερμηνεύουμε; 
  • Καταλαβαίνουμε την αξία της;
  • Αν ναι γιατί την "χάσαμε";
Καθώς βρίσκομαι μακρυά από τις κολλητές μου και από το μέρος όπου μεγάλωσα, βρέθηκα να είμαι μόνη μου για πολύ καιρό. Πολλά δυσάρεστα και ευχάριστα πράγματα συνέβησαν σε αυτό το χρονικό διάστημα και με κάνανε να φτιάξω αυτό το ιστολόγιο ή κοινό blog έτσι ώστε να μπορέσω να γράψω ένα άρθρο για την φιλία.

Παλιά, στα λευκώματα μας υπήρχε μία ερώτηση "Τι εστί φιλία;" στην οποία απαντάγαμε συνήθως με στιχάκια όπως.

"Φιλία λέξη ιερή
φιλία λέξη θεία
που είναι χαραγμένη στη καρδία 
με χρυσή κιμωλία."

"40% τρέλα
10% βλακεία
50% αγάπη"

"Ένα ευαίσθητο λουλούδι,
χρειάζεται να το φροντίζεις
πάντα να το προσέχεις
πάντα να το ποτίζεις"

Τελικά η φιλία μέσα από τα μάτια των παιδιών είναι κάτι το δεδομένο και κάτι το ονειρικό και ιδανικό αλλά όσο μεγαλώνουν οι γενιές αυτά τα τόσο αθώα αισθήματα χάνονται στο χρόνο και αυτό με έκανε να σκεφτώ. Μήπως τελικά δεν γνώρισα την πραγματική φιλία. Εδώ συνήθως απαντάμε ότι καθώς μεγαλώνουμε, αλλάζουν και τα θέλω μας και τα κοινά μας ενδιαφέροντα ή οτί τότε ήμασταν πολύ μικρά για να καταλάβουμε τι σημαίνει η πραγματική έννοια της φιλίας. 

Πιστεύω ο,τι τα παιδιά είναι ικανότερα από τους ενήλικες να κατανοήσουν την λέξη φιλία. Δεν κάνουν παρέα με άλλα παιδάκια για να κερδίσουν κάτι, με λίγα λόγια να εκμεταλλευτούν άτομα και καταστάσεις. Αντίθετα αυτά εμφανίζονται κατά το γυμνάσιο και το λύκειο όπου εκεί εμφανίζονται τα χειρότερα εγκλήματα φιλίας στο κόσμο γνωστά και ως "ξεκατινιάσματα" Αυτή η μεταβατική περίοδος από την αθωότητα στην ενηλικίωση μας στοιχίζει πολλά, μέσα σε αυτά είναι και η πραγματική έννοια της φιλίας.

Τώρα καθώς για της παραπάνω απαντήσεις ρώτησα τους φίλους μου τι πιστεύουν για την φιλία και ποια θέλουν να είναι η ιδανική τους σχέση μεταξύ φίλων. Παρακάτω θα δείτε 2 χαρακτηριστικά παραδείγματα.


  • Η αγαπητή μου φίλη Χριστίνα, το μόνο που μου τόνισε ήταν η λέξη κλειδί "ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ". Συγκεκριμένα μου είπε ότι δεν γίνεται να υπάρξει πραγματική φιλία χωρίς να υπάρχει κατανόηση. Εφόσον λείπει αυτό, δεν μπορεί να υπάρξει η "ιδανική φιλία" για εκείνη.
  • Η άλλη μου αγαπημένη φίλη Εύα μου είπε ότι η πραγματική φιλία έχει άμεση σχέση με την λέξη "ΑΓΑΠΗ" έτσι τουλάχιστον την ερμηνεύει εκείνη. Να είσαι ο εαυτός σου και να υπάρχει αλληλοσεβασμός και αλληλοκατανόηση καθώς και να υπάρχει πάντα ειλικρίνεια και φυσικά εμπιστοσύνη. Συγκεκριμένα μου τόνισε ότι δεν περιμένει τίποτα παραπάνω από αυτό που μπορεί να δώσει ο καθένας και η πραγματική φιλία δεν ζητάει κιόλας.


Και γενικός η βασική ιδέα από άλλους φίλους και φίλες που ρώτησα κατέληξα ότι η φιλία είναι σχέση δόσης-αντίδοσης αλλά η μόνη διαφορά είναι ότι δεν είναι αγγαρεία, γίνεται επειδή το θέλουμε. Θέλουμε να δώσουμε στους φίλους μας, γιατί νιώθουμε οτί αυτό είναι το σωστό. Επίσης, δεν είναι μία και δύο φορές όπου τα μόνα άτομα που θέλεις να μοιραστείς τα ευχάριστα ή και δυσάρεστα νέα σου είναι οι κολλητές σου και οι φίλοι σου.

Έχω ακόμα πολλά παραδείγματα αλλά είναι όλα παρόμοια οπότε λέω να τα παραλείψω εφόσον επαναλαμβάνονται. Αλλά ας επιστρέψω σε αυτό που ήθελα να καταλήξω.

Το ζήτημα είναι η φιλία και έχω να σας δώσω κάποιες συμβουλές καθώς και να σας εξηγήσω κάποια πράγματα τα οποία μπορεί να θεωρείτε παράλογα αλλά δεν είναι.

Ας ξεκινήσουμε πρώτα με τις συμβουλές τις οποίες ακολουθώ και έχω πολύ καλές αν όχι τις καλύτερες σχέσεις με τις φίλες μου.

  1. Αρχικά πάντα δείχνω σε κάθε μία φίλη μου ξεχωριστά πόσο μοναδικές είναι για μένα. Πολλοί άνθρωποι αν όχι όλοι μας χρειαζόμαστε να βλέπουμε και να ακούμε συχνά-πυκνά πόσο σημαντικοί και μοναδικοί είμαστε για τους ανθρώπους που θεωρούμε εμείς κοντά μας, αλλά για να το περιμένουμε εμείς σίγουρα το περιμένουν και οι άλλοι για να ξέρουν που βαδίζουν.
  2. Το ότι δεν σε πήρε τηλέφωνο πίσω ένας φίλος σου ή σε πήρε μετά από ώρα δεν σημαίνει ότι σε γράφει ή ότι δεν ενδιαφέρεται για εσένα. Μπορεί να ήταν κουρασμένος/η ή να μην είχε όρεξη για προσωπικούς λόγους να μιλήσει στο τηλέφωνο. Δεν είναι κακό! Σίγουρα έχει τύχει σε πολλούς από εμάς αν όχι σε όλους.
  3. Αυτό πάει περισσότερο στο γυναικείο φύλο αλλά και στο αντρικό όταν δεν ξέρουν πώς να χειριστούν μια φιλική σχέση με το αντίθετο φύλο. Ειλικρίνεια. Το θεωρώ άκρος απαραίτητο για μία σχέση (ερωτική, οικογενειακή ή στην περίπτωσή μας φιλική). Ότι σε ενοχλεί πρέπει να το λες! Αυτό θα σώσει πολλές καταστάσεις μεταξύ φίλων. Πάρτε για παράδειγμα τις σχέσεις των αγοριών. Για αυτό πάντα τα αγόρια μένουν φίλοι! Γιατί δεν κολλάνε σε συναισθήματα. Φυσικά, το να ξέρει κάποιος πως να πει κάτι είναι χρυσός αλλά όχι να καταπιέζεται κιόλας γιατί φοβάται το να πληγώσει τον/την φίλο/η του.
  4. Τα "μου-σου-του" να διαγραφούν! Είναι άλλο πράγμα να ζητάς τη συμβουλή ενός/μιας φίλου/ης σου για το πώς θα προσεγγίσεις τον/την άλλον/η (άμα δεν ξέρεις πάντα) και άλλο πράγμα να τον/την -θάβεις- στον/στην άλλο/η. Πάνω απ'όλα σεβάσου τον/την φίλο/η σου που πραγματικά σε ακούει. Όταν υπάρχει πρόβλημα σε μια παρέα 3 και έχουν οι 2 θέμα μεταξύ τους τότε πρέπει να το λύσουν μόνες τους χωρίς να μπλέκουν άλλους και ΕΙΔΙΚΑ την 3 κοινή τους φίλο/η, αυτά είναι ξεκατινιάσματα!
  5. Τέλος, ποτέ μα ποτέ μη πουλάς τον/την φίλο/η σου για κανέναν! Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέριες ο καθένας θα καταλάβει ότι θέλει και θα εφαρμόσει αυτή την συμβουλή όπως θέλει!
  6. Μην κατακρίνεται τους φίλους σας. Αυτό μπορεί να τους απωθήσει από εσάς. Ξέρετε τι είναι να νιώθετε πνιγμένοι και να μη μπορείτε να στραφείτε πουθενά γιατί πολύ απλά ξέρετε οτί αντί για βοήθεια το μόνο που θα εκλάβετε είναι ειρωνεία και το κλασσικό -εγώ στο 'πα-; Πιστέψτε με είναι χάλια και διώχνει τους ανθρώπους από κοντά σας.
  7. Μόνο μία πρόταση για αυτή τη συμβουλή που δουλεύεις σε όλα τα είδη σχέσεων. ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ μη θεωρείτε κανέναν άνθρωπο δεδομένο, γιατί τα δεδομένα πανεύκολα γίνονται ζητούμενα. Just keep that in mind.
Η φιλία είναι ιερή και άκρος σημαντική για την καθημερινότητα του ανθρώπου. Είναι το παραθυράκι το οποίο μας επιτρέπει να ξεφεύγουμε από την ρουτίνα της καθημερινότητας. Επίσης, η σωστή φιλία είναι ένα (αν όχι το καλύτερο) χάπι κατά της κατάθλιψης. Μερικοί θα συμφωνήσετε μαζί μου. Άλλοι πάλι θα γελάσετε και άλλοι θα το σκεφτείτε λίγο πιο προσεχτικά την δεύτερη φορά που θα διαβάσετε αυτή την πρόταση. Αυτό το άρθρο δεν είναι επιστημονικό, αλλά είναι εμπνευσμένο από τις διάφορες ιστορίες, ιδέες, όνειρα, αμέτρητο χρόνο μελέτης και προπάντων γνώμες βγαλμένες από τις ζωές διαφορετικών ανθρώπων, μαζί με την δική μου φυσικά.

Αυτά είχα να πω ή μάλλον καλύτερα να γράψω μιας και είναι η πρώτη μου ανάρτηση στο blog. Θα ήθελα πολύ, ανώνυμα και μη, να διαβάσω τις γνώμες σας στις παραπάνω ερωτήσεις, στην αρχή του κειμένου. Οι συμβουλές μου είναι για όλους σας, κόψτε τες και ράψτε τες στα μέτρα σας, κατακτήστε τες  και κάντε τες κομμάτι σας και σας εγγυώμαι προσωπικά πιο δυνατούς δεσμούς φιλίας.

Καλημέρα/Καληνύχτα σας :)
Stacie.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου